zondag 1 maart 2015

Testen en inruimen

De caravan kwam met schone remmen weer van de brug af. Er zijn verder geen gebreken geconstateerd, maar wel een aanbeveling om de banden te vervangen. Dit gaat dan ook nog in de aankomende maand gebeuren.

De caravan is helemaal schoongemaakt en de bankkussens zijn er ook in geplaatst. Daarna heb ik de gasinrichting gecontroleerd op lekdichtheid. In de disselbak bleek de gasslang nog een beetje te lekken, wat ik opgelost heb met 'gastape' (ook wel teflon-tape of 'schroefdraadtape') om de leiding te wikkelen en de gasslang opnieuw vast te draaien. Daarna was ook de gasleiding helemaal dicht. De oude Truma SL3002 met de richtverwarming heb ik een half uur laten draaien, en ook deze krijgt de caravan (in combinatie met de ringverwarming) nog goed warm. Wel heb ik boven de kachel een CO2 meter geplaatst, gezien de oude kachel. Ook het gasfornuis werkt nog goed.

Het watersysteem heb ik ook helemaal doorgespoeld met 123 Press Waterleidingreiniger, en preventief de kraan in de keuken vervangen. Deze kraam wordt namelijk het meeste gebruikt, en deze is nu ook weer schoon en nieuw. Daarna konden alle kampeerspullen weer de caravan in, en staat de caravan 'startklaar' in de stalling.

Het project is nog niet af, maar de caravan is nu (binnen één week) wel 'vakantieklaar'.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten